نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

سیاوش یزدانی و مرادمند از استقلال می‌روند؟| پاشنه آشیل ِنقطه قوت!

  • کد خبر: ۹۴۷۷۱
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
سیاوش یزدانی و مرادمند از استقلال می‌روند؟| پاشنه آشیل ِنقطه قوت!
جدایی احتمالی یزدانی و مرادمند، انسجام دفاعی استقلال را به‌هم می‌ریزد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ داستان معافیت موقت سیاوش یزدانی و محمد‌حسین مرادمند این‌روز‌ها به‌شدت فرهاد مجیدی را کلافه کرده، به‌ویژه اینکه فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل‌و‌انتقالات فدراسیون فوتبال، نیز در مصاحبه‌ای رسمی اعلام کرد این ۲ بازیکن فقط تا اول اسفند می‌توانند از معافیتشان استفاده کنند و مجوز بازی آن‌ها فقط تا همان موقع اعتبار خواهد داشت؛ مسئله‌ای که شاید راهبرد‌های باشگاه استقلال در بازار نقل‌و‌انتقالات را به‌کلی تغییر دهد و برنامه‌های فرهاد مجیدی را به‌سمت جذب مدافع میانی کج کند.

فولاد، آتش‌بیار معرکه شد

همه‌چیز بعد از سوت پایان بازی استقلال و فولاد در هفته دوازدهم لیگ برتر شروع شد. فولادی‌ها در نامه‌ای به رئیس سازمان لیگ خواهان آن شدند که مسئولان کمیته نقل‌و‌انتقالات وضعیت خدمت سربازی مرادمند و یزدانی را بررسی و پاسخ خود را در‌این‌رابطه به آن‌ها اعلام کنند. در مقابل، مدیران استقلال مدعی هستند این ۲ بازیکن فعلا با استفاده از معافیت تحصیلی به سربازی نرفته‌اند و با اخذ مجوز مقطعی برای تیمشان به میدان می‌روند. البته به نظر می‌رسد باتوجه به صحبت‌های محمودزاده در برنامه فوتبال برتر که به‌طور‌رسمی مجوز بازی این ۲ بازیکن را تا اول اسفند معتبر دانست، هر ۲ نفر از معافیت تحصیلی استفاده کرده‌اند.

یزدانی امیدوار، مرادمند مستأصل

قانون می‌گوید بازیکن ملی‌پوش تا سی‌سالگی و بازیکن غیرملی‌پوش تا بیست‌وهفت‌سالگی می‌تواند خدمت سربازی‌اش را به تعویق بیندازد؛ مگر آنکه معافیت تحصیلی داشته باشد یا در حال تحصیل باشد. بر پایه همین قانون، فولاد مدعی است مرادمند که بیست‌وهفت‌سالگی را رد کرده است و دانشجو نیست و سیاوش یزدانی که با شناسنامه سال ۱۳۶۹ از ۳۰‌سال رد شده، بازیکنانی غیرقانونی هستند و استقلال مدعی است قبل از آغاز فصل، مشکل سربازی هر ۲ بازیکن مدنظر را حل کرده و با مجوز قانونی از آن‌ها استفاده کرده است؛ مجوزی که البته حالا مشخص شده به‌صورت موقتی صادر شده است. با این قانون سیاوش یزدانی امیدوار است که بحث مشکل شناسنامه‌اش حل شود تا یک‌سال دیگر هم از این قانون استفاده کند.

تغییر راهبرد آبی‌ها در بازار

به نظر می‌رسد اولویت فرهاد مجیدی در نقل‌و‌انتقالات زمستانی، جذب ۲ مدافع جدید باشد. استقلال از لحاظ دفاعی عملکرد بسیار خوبی در لیگ بیست‌و‌یکم داشته و در ۱۳ هفته گذشته، فقط ۳ بار دروازه این تیم باز شده است.

اگر فرض کنیم که مجوز بازی یزدانی و مرادمند بعد از آن تاریخ تمدید نخواهد شد، مجیدی در شروع نیم‌فصل دوم ۲ مدافع اصلی‌اش را از دست خواهد داد و به‌جز محمد دانشگر و عارف آقاسی، فقط یک‌مدافع دیگر یعنی عارف غلامی را در اختیار دارد که او هم فعلا به‌خاطر پارگی رباط صلیبی از میادین دور است و در شرایط مسابقه قرار ندارد. غیر از این، آبی‌ها روزبه چشمی را نیز در فهرست خود دارند که سابقه بازی در قلب خط دفاعی را دارد و کارلوس کی‌روش زمانی او را مدرن‌ترین مدافع ایران می‌نامید.

آماده‌نبودن چشمی در بازی‌های ابتدای فصل خیلی واضح بود و کار را به جایی رساند که مجیدی قید او را برای ترکیب اصلی زده است و هرازگاهی او را به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان می‌فرستد. به نظر می‌رسد با بررسی گزینه‌های موجود در بازار، مجیدی نمی‌تواند بازیکن خاصی را از لیگ داخلی جذب کند و به‌همین‌دلیل احتمالا جذب یک گزینه خارجی را در دستور‌کار قرار خواهد داد.

نقطه قوتی که پاشنه آشیل شد

بدون‌شک نقطه قوت استقلال در ۱۳ هفته گذشته لیگ، عملکرد مطلوب این تیم در خط دفاعی‌اش بوده و به‌وجود‌آمد‌ن مسائل این‌چنینی ممکن است تمرکز مجیدی را در ادامه راه به هم بریزد. خطی که تا اینجای کار یکی از نقاط قوت استقلال محسوب می‌شود و نقش انکار‌ناپذیری در صدرنشینی آن‌ها داشته است، با شروع نیمه دوم احتمالا به پاشنه آشیل استقلال تبدیل خواهد شد و فرهاد مجیدی برای رفع این اتفاق یا باید خرید‌های مطمئنی انجام دهد یا دست به تغییر‌تاکتیک بزند. بازگشت مجیدی به ترکیب چهارنفره دفاعی شاید محتمل‌ترین رفتاری باشد که سرمربی آبی‌ها می‌تواند انجام دهد.

دانشگر و عارف آقاسی‌زاده می‌توانند در قلب خط دفاعی به میدان بروند و وریا غفوری هم به‌عنوان مدافع راست در زمین حاضر شود. جعفر سلمانی هم یکی از گزینه‌های دفاع چپ مجیدی باشد که باتوجه به سابقه بازی‌اش در این پست، احتمالا نیاز مجیدی را رفع کند. با‌وجود‌این، این مربی بازهم گزینه جانشینی مناسبی برای قلب خط دفاعی‌اش ندارد و عارف غلامی تنها‌گزینه تخصصی این پست محسوب می‌شود که او هم مدت زیادی است از میادین دور بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->